torsdag 17. januar 2008

Handletur

Åhhh som jeg gleder meg til disse handleturene. :)
Egentlig hater jeg å handle, men innimellom koser jeg meg storlig,
slik som jeg hadde tenkt idag...

Først lunsj med samboer før han skulle på jobb.
Kjente at jeg var litt stresset, redd for at "god-følelsen" skulle krabbe tilbake i skallet sitt. Men det gikk bra. Tuslet innom et par butikker med 70% og så for det meste bare skrap. Glitterbluser, glittergensere, blondetopper, rare bukser og jakker. Sikkert rester etter julen og det frister da vitterligen ikke nå. Videre til neste butikk, rettere sagt; B-young. Å jodda, der var det MYE lækkert, og masse varer til både 50 og 70%. Humøret stiger i det jeg plasserer det ene plagget etter det andre over armen, jeg småsynger til og med etter musikken de spiller. Begynner å lure på om jeg lider av en slags sykdom, mener å ha lest om det en plass at noen blir oppløftet og glade av å handle, bruke opp masse penger liksom, uten å tenke konsekvenser (les: regninger, mat, reserver).
Neida, jeg er frisk som en fisk (tro hva du vil, men det er ganske nære sannheten).

Så står jeg atter foran det berømte prøverommet da, skal, skal ikke... Det enkleste var jo bare å betale og ta med seg alle klærne hjem, men det får jeg ikke lov til av samboer, det blir fiasko hver gang. Sang og plystret om hverandre nå mens jeg først prøvde en olabukse... Oi, den SÅ fin ut i hyllen altså, men på meg? Fysj! Av med den, og på med en grå ulljakke, sånn stilig med knapper i fronten og et slags belte over hoftene. Hahaha, jeg ødela hele jakken!! Den kan aldri bli stilig etter at den har sittet på meg. Fikk igjen tre knapper, resten av jakka spriket ukledelig ut fra magen og opp. Jeg måtte jo stramme igjen beltet også, bare for å konstatere at dette virkelig ikke var pent! Vurderte å kjøpe den allikevel, jeg skulle jo ned noen kilo og DA kunne det jo hende at den passet?!... Men nei, ingen god erfaring med det heller. Så var det genser/jakka, kjempefin innejakke/genser med diverse mønster. Ehh, sa jeg kjempefin?? GLEM det, den henger nå fint på stativet i butikken igjen, den var også helt feil! Siste plagg var en lang hvit genser, enkel men pen. Men da var det noe midt på som ødela alt, og nå var jeg også så svett og småirritert at jeg tror alt hadde sett elendig ut. Ut i butikken med alt sammen, jeg snek meg rundt å la de diskret tilbake på plass, overså butikkdamen totalt og forsvant ut i en feiende fart.

Stoppet innom en blomsterbutikk på vei til bilen, og der fant jeg da flere som passet. Litt stigende humør nå, men handlegleden hadde funnet igjen skallet, tror det tar litt tid før den titter ut igjen nå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar