søndag 13. januar 2008

Sparebluss

Hvor lenge kan man egentlig gå på sparebluss?
Hva er det egentlig?

Økonomien kan være en ting, spesielt i januar.
Jeg har faktisk ikke turt å regne ut hvor mye jeg har "kastet" bort på alt som har med jul å gjøre. Gaver, mat, godterier, ekstragaver, ekstra mat til gjester, alkohol (her forsvinner ordet "kaste bort" :D), klær man må ha til de forskjellige anledningene, osv osv.

Så var det kroppen da, tid for sparebluss i forhold til hva man putter i seg.
Slankemat i alle retninger. På forsiden av ukeblader kommer de mest fantastiske dietter, på internett finner du linker på linker av ting som funker og det funker fort som f...! Men holder det i lengden? Jeg tviler! Derfor følger jeg mitt eget løp. Spiser sunt, trener regelmessig og drikker masse vann.

Den spareblussen jeg egentlig skulle snakke om, er den som tærer på kroppen, den som sakte men sikkert spiser deg opp... men som dessverre ikke gjør deg noe slankere.
Den gjør at du er sliten hele tiden, den gir deg ikke nok energi så du kan holde ut noe særlig mer enn det som er helt nødvendig. En ferie hadde vært på sin plass, 14-dager i Frankrike f.eks., syklet rundt fra vingård til vingård *drømme*. Slike ting må man ha penger og ikke minst fritid til, og det har jeg ikke idag...
Små oppkvikkere må man ha i hverdagen, det er de som får meg til å gå fremover istedet for bakover. Samtidig tror jeg at man kommer langt med drømmer og mål. Mitt mål er at jeg skal til Frankrike i nærmeste fremtid, aller helst til Provence og oppleve vinmarker, lavendelåkre, olivenlunder, urter og det å leve livet. Slik kan man faktisk gå lenge på sparebluss, man lever i mellomtiden også, med drømmen i bakhodet. :)










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar