tirsdag 20. januar 2009

Tatto

Jeg har egentlig aldri hatt sansen for tatovering, annet enn en liten som ikke ødelegger huden for mye.

At jeg skulle ha det selv, var iallefall utelukket. Men først tok datter en tribal-lignende i korsryggen, så ga jeg bort et gavekort til x-sambo til jul, så nå har han også tatt, på underarmen. Det frister meg litt nå, men den skal bety noe for meg. Sommerfugler er noe jeg har veldig sansen for, de er vakre og uskyldsrene på en måte. Hvis jeg skal ha, og noensinne tør å ta, så blir det en hvit sommerfugl. Hver sommer har jeg en hvit sommerfugl som følger meg, om det er på turer i skogen, eller om det er i hagen, så ser jeg den. Det er nok ikke den samme, men det er alltid en hvit. Det er spesielt.

Sommerfuglen betyr for meg; frihet, selvstendighet, sommer og kjærlighet. En betydning som beskriver noe av det viktigste i livet mitt. Jeg leter etter den ultimate nå, og legger ut bilder på de jeg finner.
I de fleste kulturer, er sommerfuglen et symbol på det å starte på nytt - starten på et nytt liv. Den betydningen passer meg godt akkurat nå, og gir meg på et forunderlig vis, styrke til å fortsette.


















Dette var den første jeg snublet over, og jeg likte den umiddelbart.
Uten snirkler, kun den enkel rene sommerfuglen, er fint.













Klarer noen å gjenskape denne,
ville det vært perfekt.











Dette er en plassering jeg kan bli fortrolig med.
Størrelsen også, eller kanskje litt større.
Liker også tatoveringen godt, men da i hvit.

4 kommentarer:

  1. Åh... sommerfugler er nydelige skapninger!
    <3
    Jeg er sikker på at du vil komme over en som passer deg perfekt!
    Evt. kan du jo få en tatovør til å tegne en spesielt til deg.
    Da blir den jo mer personlig, og.

    SvarSlett
  2. Ja, jeg tenkte litt på det, skal se hva jeg gjør. :) Datter har sagt at vi kan ta sammen nå, hun vil ha nr. 2. *ler*. Jeg må grublegruble litt til. Pysete.

    SvarSlett
  3. Det finnes mange flotte sommerfugltattiser, google litt, vennen. :)

    SvarSlett
  4. Ja, jeg googler og leter. :)

    SvarSlett