mandag 3. august 2009

Søndagsfri!

Hva gjør man da? Jo, da legger man ut på fjelltur. Niste, sitteunderlag, drikke, solkrem og diverse forsvant ned i sekken, og så trasket vi i vei oppover fjellet. Idag var det utrolig tungt, jeg vurderte å snu et par ganger, men klarte å få med meg kroppen fremover. Været var ganske så bra, og etterhvert gikk det fint. Sånn ca. halvveis på turen fikk jeg valgets kvaler, enten å gå ned i et juv å følge stien der, eller gå oppover mot et eller annet - jeg gikk oppover og fant vel den "retteste" veien... eh, altså den riktige. ;) Midt oppe på fjellet der ser jeg et skilt, jeg måtte jo bort å se hva som sto på det, og syns det var morsomt å oppdage at jeg sto midt i nasjonalparken. :))

Rettere sagt Rondane Nasjonalpark.

Enda morsommere var det å se et menneske ved toppen av fjellet, jeg hadde nemlig gått ganske så alene hele veien. Han kunne fortelle meg at jeg burde gå den og den veien, fordi det var så vått de andre veiene... det han ikke visste var at jeg allerede var dritvåt på beina, så det spilte liten rolle. Men han skal ha takk for hjelpsomheten uansett. ;) Ja, vi kom oss altså opp på toppen, og fikk en fantastisk utsikt med på kjøpet. Ikke at det kostet noe, men det kostet litt lell. :p


Det ble tid for en liten rast, og en matbit for Oscar og meg.
Oscar sin matpakke er til venstre, hvis du lurte liksom. :p


Fant veien hjem idag også, ryddet litt i leiligheten før jeg pakket sekken på ny, denne gang med badetøy. Håpet på lite folk i bassenget og ble bønnhørt. Det var INGEN der, herlig!
Svømte en halvtimes tid, så satte jeg meg i boblebadet litt, tok badsstue, dusjet og ordnet meg, og så ble det en soltime. Skravlet litt med Ingela, før jeg gikk ned igjen og laget middag. Etter det ble jeg bedt på kaffe og kake til hotelleier, så da ble det en tur opp dit, koselig. En fin fridag med andre ord. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar